Jeśli reklama, to tylko w mediach społecznościowych

social media

O potędze skutecznej reklamy nie trzeba nikogo przekonywać. Podobnie jak o tym, że o o wiele większy potencjał mają reklamy nie telewizyjne a te wyświetlane w mediach społecznościowych. Sama forma reklamy jest już zupełnie inna niż jeszcze kilka lat temu. Dotychczas modele reklamy oparte były w większości na schemacie „kup, a otrzymasz takie czy inne korzyści”. Dziś jest to „opowiem Ci pewną historię”, czyli storytelling.

Codziennie jesteśmy zasypywani takim postami na tm czy innym portalu, a informacje, które do nas docierają są ściśle powiązane z ustawieniami naszej prywatności, preferencji czy też zainteresowaniami. Nie brakuje też sytuacji zabawnych, kiedy po poszukiwaniach deski klozetowej na portalu aukcyjnym jeszcze przez kilka dni później otrzymujemy powiadomienia o ofertach na tenże produkt.

Dobra, dobrze spersonalizowana i dobrana do odpowiedniej grupy odbiorców reklama wymaga sporej wiedzy i umiejętności konstruowania skutecznych kampanii. Wiele osób czy też firm oferuje szkolenia z uruchamiania kampanii reklamowych w mediach społecznościowych, powstają nawet firmy, które dla swoich klientów przeprowadzają cały proces od początku do końca. Świadczy to o tym, jak bardzo jest to już rozwinięta i zaawansowana gałąź szeroko pojętego marketingu.